Omenat hehkuvat. Luovan luokan merkkitietoiset sisällöntuottajat ovat tulleet pitämään ikuista suunnittelupalaveriaan Erottajaan. Kreaaminen onnistuu paremmin, kun on kannettava Mac ja juotava kalja. Ääri-ilmiönä toki ne, jotka tulevat baariin tekemään työtä ja juomaan teetä. "Lopetin alkoholin ja sokerin käyttämisen, lihansyönnin ja television katselemisen ja nyt minä olen todella hyvä ihminen". Raittiusliikkeen Al-Qaida.
Vessassa on junttitesti. Maalaiset eivät osaa avata ilkikurisesti suunniteltua design-ovea. Toiletissa joutuu kuitenkin juoksemaan taajaan, sillä baaritiskiltä saa nopeasti ja paljon juotavaa. Hanassa Strongbow, tuo Erkki Toivasen markkinoima miehekäs menovesi. Turkoosit tiiliseinät muistuttavat graafikoita heidän työstään. Näin pidetään tuottavuus korkealla. Rakenteet ja putket ovat konstruktivismin hengessä näkyvissä. Ei ihme, että samat naamat roikkuvat sekä Rytmissä että Erottajassa.
Karu kellarimiljöö ja sankka tupakansavu leikkaavat pahimman siisteyden pois. On paikkoja, joissa on niin kliinistä ja muodikasta, että asiakas pelkää likaavansa baarijakkaran Dressmann-farkuillaan. Ei sentään täällä. Erottajan rosoisuus auttaa jaksamaan, vaikka ympärillä puhutaan mainoskampanjoista.
Mikäli vain saa istumapaikan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti